Ethiek van participatie




“Wat was het een indrukwekkend werkcollege gisteren. Ik weet nu al dat dit het hoogtepunt van het vak was. Laten we het dan opnieuw over Marcella’s beloning hebben. Het klopt in mijn ogen niet dat iemand die vrij neemt om hier onderwijs te komen geven, hetzelfde bedankje krijgt als iemand die dit in zijn baas zijn tijd krijgt en dus krijgt doorbetaald.” 

Universitair hoofddocent VU Amsterdam


Burgers als partners  
Via deze Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) 2024 prijs verkrijgen we diepgaand inzicht in werkzame mechanismen en ethische dilemma’s van interactieve dialoogsessies met burgers die leven in een precaire situaties en studenten binnen de academie.

We kregen bevestigd dat er een ‘hidden curriculum’ is waarbij ervaringskennis nog beperkt als serieuze bron van kennis in het curriculum gezien wordt. 

Uiteindelijk doel is studenten meer open laten staan voor burgers die ‘buiten hun bubble’ leven, zodat ze hiermee leren om beter samen te werken met een diversiteit van mensen in complexe vraagstukken. 

Samenwerking
Barbara Groot, Judith Bosman & Marianne Donker (VU Amsterdam) 

Financier
VU Centre of Teaching and Learning

Periode
2024

Meer lezen?
E